Share

מתי יגיע האביב האירופי?

האביב האירופי

באיזשהו שלב, מישהו צריך לשאול את השאלה הלא נוחה:

אם היה “אביב ערבי” – מתי נקבל “אביב אירופי”?

לא פרחים.
לא פסטיבלים.
לא עוד מצעד גאווה עם חסות של בנק.
אביב אמיתי.
כזה שמנער מערכות.
ששובר אשליות.
שגורם לחברות להבין שהן איבדו שליטה.
כי כרגע, אירופה נראית כמו מישהו שנרדם על ההגה – וממשיך לטעון שהכול תחת שליטה.

האשליה האירופית: הכל עובד, חוץ מהמציאות

אירופה עדיין מוכרת לעולם את אותה חבילה:
זכויות אדם.
סובלנות.
קדמה.
ערכים.

על הנייר – גן עדן.
בשטח?

-- פרסומת --

ערים עם אזורים שהמשטרה נכנסת אליהם בזהירות.
קהילות יהודיות שמתחזקות יותר מצלמות אבטחה מאשר בתי כנסת וממשלות שמסבירות ש"זה מורכב".

באירופה, הכול מורכב.
רק החיים עצמם נהיים פשוטים יותר:
אל תבלוט.
אל תתלונן.
ואל תשאל שאלות לא נוחות.

תפילות מוסלמים המוניות

יהודים: שוב בודקים את המזוודות

מאז 7 באוקטובר 2023, האנטישמיות באירופה לא "עלתה" – היא התפוצצה. בצרפת, בגרמניה, בבריטניה – שיאים היסטוריים. ב-2025 לבדה נרשמו עשרות רציחות אנטישמיות ברחבי העולם, עם שיא של 20 הרוגים יהודים באירופה ובמערב. בבריטניה דיווחו על כ-3,700 מקרי אנטישמיות ב-2025, כולל התקפות סכין בגולדרס גרין ממש לאחרונה. בגרמניה – אלפי אירועים, כפול מבעבר. בצרפת – אלפי תקריות, כולל איומי סכין על יהודים שיצאו מבית כנסת.

והתגובה הרשמית? "אנחנו מגנים", "נגביר אבטחה", "זה לא קשור לאיסלאם, זה רק קיצונים". בינתיים, בתי כנסת הופכים למבצרים, ילדים יהודים הולכים לבתי ספר עם שומרים, ורבנים מקבלים מכתבי איומים עם כדורים.

האירופים, אותם ליברלים נאורים, פשוט לא מצליחים להגן על היהודים שלהם. כי להגן על יהודים זה "איסלמופוביה". להגן על "המדוכאים" – גם אם הם צועקים "מוות ליהודים" – זה פרוגרסיבי.

יש בדיחה ישנה:  כשיהודי לא בטוח מה קורה – הוא בודק איפה הדרכון.
הבעיה היא שזו כבר לא בדיחה.

בשנים האחרונות, קהילות יהודיות ברחבי אירופה מדווחות על:

עלייה באנטישמיות
תקיפות פיזיות
איומים
חיים תחת אבטחה

ובתגובה?

גינויים.
הודעות.
ועוד כנס על סובלנות.

כי באירופה, הפתרון לבעיה הוא לדבר עליה.
רצוי בכנס עם קייטרינג … והכנס הזה אורך כבר יותר מעשור של פטפטת ללא מעשים … דיבורים כמו חול ועוד מעט לא נשאר מה לאכול מה"יבשת הישנה"

הגירה: בין אידיאל למציאות

שנים של הגירה המונית ממדינות מוסלמיות (מיליונים, כולל מהאביב הערבי) יצרו אזורי no-go – שכונות שבהן המשטרה נכנסת בזהירות, כמו בסרטי אקשן זולים. שוודיה עם עשרות "אזורי סיכון", צרפת עם 150 מחוזות "בשליטת האיסלאמיסטים", גרמניה שבה מהגרים (16% מהאוכלוסייה) אחראים לכ-34% מהחשודים בפשעים אלימים. בסקסונים, סורים ואפגנים מופיעים שוב ושוב בסטטיסטיקות הפשיעה האלימה.

אירופה פתחה את הדלת.
זה התחיל מאידיאל:
סיוע הומניטרי.
קליטת פליטים.
ערכים אוניברסליים.

זה המשיך למציאות פחות נוחה:

מתחים חברתיים
פערי תרבות
אלימות באזורים מסוימים
קושי באכיפה
התרבות "הפרימיטיבית" הזו לא משתלבת. היא כובשת. כי כשאתה מביא מישהו שמאמין שהמערב הוא "דאר אל-חארב" (בית המלחמה), הוא לא בא לבנות. הוא בא להחליף.

אבל לדבר על זה ישירות?
מסוכן – כי אז אתה לא “רגיש” … אתה “בעייתי”.

ה ־ WOKE בישראל

הווק: הדת החדשה

אם פעם אירופה הובילה מדע, פילוסופיה ותעשייה – היום היא מובילה תחרות על מי נעלב יותר מהר.

שפה נבדקת.
בדיחות נבחנות.
מילים מקבלות אזהרה.
הכול בשם רגישות.

אבל כשזה מגיע לאלימות אמיתית?
שם הרגישות הופכת לשתיקה.

קל לבטל סטנדאפיסט.
קצת יותר קשה להתמודד עם מציאות.

במקום להתמודד עם המציאות, אירופה התמכרה לווק.

  • גברים לבנים – אויבים.
  • "פלסטינים" – קורבנות נצחיים, גם כשהם חוגגים טבח.
  • "איסלמופוביה" – הפשע החמור ביותר.
  • אנטישמיות – "רק תגובה להחלטות ישראל".

הם אוסרים "מהנהר לים" בגרמניה (אולי), אבל לא מצליחים לעצור את ההפגנות שבהן צועקים "ג'יהאד" ו"מוות ליהודים". הם מדברים על "גיוון" בזמן שהשכונות הופכות לגטאות איסלאמיים. הם שולחים כסף לפלסטינים שממשיכים ללמד ילדים להרוג יהודים – ואז מתפלאים כשזה מגיע לפריז וללונדון.

הציניות כאן שיא: האליטות האירופיות, עם הווילות שלהן והמאבטחים הפרטיים, מוכנות להקריב את מעמד הביניים ואת היהודים על מזבח ה"סובלנות". כי להודות בטעות זה קשה. להודות שהרב-תרבותיות נכשלה – בלתי אפשרי.

פוליטיקה: הרבה מילים, מעט שליטה

המנהיגים האירופים מדברים מצוין.

מאוזנים.
מדודים.
דיפלומטיים.

רק שיש בעיה קטנה:

המציאות לא תמיד דיפלומטית.

כשמדינה מאבדת שליטה על חלקים מהמרחב הציבורי,
כשאזרחים מרגישים פחות בטוחים,
וכשזה הופך לנושא שאסור לדבר עליו-

הבעיה כבר לא תדמיתית.

היא אמיתית.

מיסגדאז איפה האביב?

האביב האירופי, אם יגיע, לא ייראה כמו מהדורה רומנטית.

הוא לא יתחיל בפרחים.

הוא יתחיל בשאלות.

שאלות על גבולות.
על זהות.
על ביטחון.
על אמת.

והשאלות האלה כבר כאן.

רק שאירופה עדיין מנסה לענות עליהן עם מסמכי מדיניות.

ישראל מסתכלת מהצד

ובישראל?

אנחנו צופים.
קצת מזדהים.
קצת מתוסכלים.
קצת מזהירים.

כי חלק מהדברים שאנחנו חווים שנים – אירופה רק מתחילה לגלות.
ההבדל הוא שאצלנו אין את הפריבילגיה להתעלם.
במזרח התיכון, מציאות שלא מטפלים בה – מטפלת בך.

אז מתי יגיע האביב האמיתי?

האביב האירופי כבר כאן, חברים. רק שהוא נראה כמו סתיו ארוך ומדמם.

הימין עולה (אפילו בגרמניה ה-AfD מתחזקת), אנשים מתחילים להתעורר, מדינות כמו הונגריה ופולין מראות שיש אלטרנטיבה: גבולות, זהות, לאומיות. אבל הממסד עדיין נלחם – כי לוותר על האשליה הליברלית זה לוותר על כל עולמם.

ישראל, בינתיים, מסתכלת מהצד עם חיוך ציני. אנחנו יודעים איך נראית אינתיפאדה. אנחנו יודעים מה קורה כשנותנים לאיסלאם להתפרס. האירופים לומדים עכשיו את השיעור ביוקר – עם כסף של משלמי המסים שלהם, עם ביטחון של ילדיהם, ועם דם של יהודים שחשבו ש"זה לא יקרה כאן".

האביב האירופי יגיע כשהאירופים יפסיקו להתבייש בזהות שלהם, יפסיקו לכרוע ברך מול "המדוכא" האלים, ויתחילו להגן על מה ששלהם. עד אז – תהנו מה"גיוון". הוא מגיע עם סכין, עם קריאות "אללה אכבר" ועם פוליטיקאים שמבטיחים "שינוי".

רק אל תגידו שלא הזהרנו. בישראל אנחנו כבר יודעים: מי שלא מגן על עצמו – מקבל אביב ערבי משלו.

השורה התחתונה

האביב האירופי לא יגיע כהכרזה.
הוא לא יגיע עם סיסמה.
הוא יגיע כשהפער בין מה שאירופה אומרת על עצמה
לבין מה שקורה בפועל יהיה גדול מדי מכדי להתעלם.

כרגע, הפער הזה רק גדל.
והשאלה האמיתית היא לא אם יהיה אביב.
אלא האם הוא יגיע בזמן, או אחרי שהקיץ כבר שרף את כל האשליות.

ובאירופה של היום, גם זה נושא לדיון.
רצוי בפאנל.

תפילות המוסלמים ברחובות אירופה

 

👀 לגלות עוד מהאתר אינטליגנטי is סקסי
הירשמו כדי לקבל את הפוסטים האחרונים אל המייל שלכם
Loading
-- פרסומת --


לגלות עוד מהאתר אינטליגנטי is סקסי

הירשמו כדי לקבל את הפוסטים האחרונים אל המייל שלכם

ייתכן שתאהב/י גם את …

פתיחת תפריט נגישות
×